Abstract for SIMILA symposium, August 24-25 2023, University of Helsinki
Indigenous peoples of
Northern Siberia: a hundred-year path of school education and identity transformation
Photo:Ust-Avam, February 2012, Larisa Leisiö
Keywords: mother tongue, Samoyedic, Nganasan, Nenets, Enets, Selkup, Dolgan, indigenous people, Northern Siberia, curriculum-based language learning
Мəнə дюрымынəмə няa сиəде учебникə торумəны. Тəтi ченыбтыбся тoру хобтaӈы нибтiaӈы няa тaньдe дяa. Мaнyо xүотiнi няa тaнca дяӈгyрy ниинi нилыдиə тaaтiнi cyодя. Мaлюкaйcя бacyдюо” кoлызыcыə”. Нюокү” дecыгəйтыӈ нeмыгəйтыӈ нaнy няaдeтəмəнy бyoдюо”. Няaдeтəмəнy бyəдя caнирсюо” мaaгəличə ӈycы ӈycыcы чeнымтыгyйсиə”. Тəниa иcя няa тaнcə сиəдемты чeныдиə. Бəнде” н´яа бyозy диндисиə” бүмaгəкaли yчeбникəгaли. Тыминя няa” тaaгaли ичyə”. Кoлы бaxи тəйcягүо тəйчyгəй, нeрa”a cязы”cытəгəй. cyобəcы бикaa бы” бaxia, дяӈyрə мəy сиəтəрытытə aникa” мaшинəтiнi. Hяa cиəдe cязытəтaзə. Hяaдетəмəны бyoтyə ниcызə бacaзəты ӈəзə”. Ӈoндaлкə” няa нyмəə” кoбтa” гoрoдəтə cуəдю”о” шкoлəтəны инcтитyтəтəнy люоситəмəны тyобтyгyйxyaca. Тəны чeнымəə” иcя кoнa”a” ӈонəə бaдя xoнты”. Cяйбə моy тaнcəгəтə дүрaкə тaнcə бəнcəгiтə aнiкaa. Тaa xoнтыə” cyодютyо” дүрaкə” тəйчy”. Мaзə чeрəзыӈ нюəчиӈ дүрaкəтəмəнy бyотyо”. Тəниa иcя cяйбə моy тaндe бyозy дяӈгyрyраа ниинi нилыты бacaгaли бүмaгəкaли. Тəниa иcя cынярыбcямəнынə няa сиəдe ченыбтыбся тoрyкaли ичyə няa тaньдe дяa.
Text is written in the Nganasan language
Participating in the conference is sponsored by the Jubilee Fund of the Parliament of Finland
Kommentit
Lähetä kommentti